Thursday, 8 November 2012

GEMPAR!! Nurul Izzah Bercerai Dengan Suami Kerana Murtad?! #IzzahPlural


Perempuan dan kisah panas tak dapat di pisahkan. Setuju tak uolls?? Haaa kalini Cik Yah Cun ada isu panassss lagi menggelegak. Kalah pisang goreng panasss. Mari kita tengok video kat bawah ni:


“Hak kebebasan memilih agama sepatutnya tidak terhad kepada non-muslim tetapi juga kepada orang melayu yang beragama Islam”

Inilah kenyataan yang mampu menyemarakkan api kemarahan dan ketidakpuasan hati seluruh umat Islam yang diungkapkan oleh Izzah plural baru-baru ini ketika menjadi ahli panel forum “Islamic State: Which Version; Who’s Responsibility?” anjuran Gereja Full Gospel Tabernacle di Subang. Lazer betul mulut si Izzah ni ye.

Selain Izzah plural, panelis lain yang turut dijemput adalah peguam dan aktivis hak asasi manusia, Malik Imtiaz, Ahli Parlimen PAS Parit Buntar ,Mujahid Yusof Rawa Pengerusi PKR Sarawak, Baru Bian, Ketua Pengajian Melayu Universiti Nasional Singapura, Dr. Syed Farid Alatas, Penganjur BERSIH, Dr. Wong Chin Huat dan aktivis Kristian, Datuk Kenny Ng. Apa yang menyedihkan Cik Yah ialah Mujahid Yusof Rawa seorang ahli PAS yang kononnya memperjuangkan Islam mempertahankan Izzah plural ni.

Selain itu, macam biasalah pelakon airmata terhebat, Datin Seri Wan Azizah memulakan lakonan watak sedih seorang ibu yang kasihankan anaknya, Nurul Izzah yang berhadapan dengan serangan berbagai pihak akibat mengeluarkan kenyataan yang ‘politically incorrect’ bagi partinya, berkenaan kebebasan beragama bagi Umat Islam.

Wan Azizah menyalahkan media kononnya memutarbelitkan kenyataan anaknya dan kononnya ia adalah serangan politik dari pihak lawan sebagaimana yang dialami oleh suaminya ketika dituduh meliwat dan terlibat dalam pluralisme dan liberalisme. Si ayah pula (Anwar Ibrahim) pun turut sama-sama menjayakan drama tragis ni. Anwar beria-ia mempertahankan anak kesayangannya.


Walaupun Mujahid Yusof Rawa menyokong Izzah, ini tidak bermakna ahli PAS turut menyokong. Buktinya Timbalan Ketua Pemuda Pas, Nik Abdul Abduh Nik Abdul Aziz menyatakan , ungkapan ‘tiada paksaan dalam agama’ daripada ayat 256 surah al-Baqarah adalah merujuk kepada hak bukan Islam untuk kekal dalam agama mereka sebebas-bebasnya dan ia sama sekali tidak melibatkan umat Islam.

Sesuatu yang amat pelik dan tidak logik apabila mengatakan seorang yang lahir daripada ibu bapa yang beragama Islam, dianggap satu paksaan ke atasnya untuk memeluk Islam. Seseorang yang dilahirkan sebagai seorang muslim merupakan satu anugerah Allah untuk dirinya. Ia tidak akan begitu bersusah payah mengenal Tuhannya sebagaimana bukan muslim.

Sebenarnya apa yang Izzah cakap ni menjerat dirinya sendiri sebab Cik yah rasa ianya bertentangan dengan prinsip Pakatan Rakyat (PR) yang kononnya mendakwa mereka menyanjung Perlembagaan Persekutuan.

Sultan Selangor pulak, Sultan Sharafuddin Idris Shah melahirkan rasa terkejut dan kesal dengan kenyataan Nurul Izzah Anwar bahawa orang Melayu Islam bebas memilih agama di bawah faktor kebebasan beragama.

Pengerusi Majlis Agama Islam Selangor (Mais) Datuk Setia Mohamad Adzib Mohd Isa berkata baginda juga menolak sama sekali sebarang pandangan daripada mana-mana pihak bahawa orang Melayu beragama Islam mempunyai kebebasan untuk memilih agama lain dan keluar agama Islam.

“Sebagai penasihat kepada Sultan Selangor, Mais akan terus bertegas dalam membantu baginda untuk bersikap waspada, peka dan tegas terhadap mana-mana pihak yang sama ada secara langsung atau tidak langsung mencabar kemurnian agama Islam baik dari segi fahaman mahupun amalan, khususnya di Selangor,” katanya dalam kenyataan di sini Selasa.

Cik Yah pun salute dengan Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim walaupun anak big bosnya tapi tetap menyokong dan menggesa Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) melakukan siasatan ke atas Izzah plural berhubung kenyataannya berkaitan dengan kebebasan beragama.

Beliau yang juga merupakan Exco Hal Ehwal Islam Kerajaan Negeri itu berkata siasatan itu perlu bagi mengelakkan umat Islam terkeliru, dan memastikan tiada impak negatif terhadap umat Islam berikutan kenyataan itu.

"Saya menyokong penyiasatan ini dan tindakan yang akan dilaksanakan Jais itu adalah untuk sesuatu perkara yang positif, tiada orang Islam yang mengkehendaki umatnya meninggalkan agama.

Cik Yah punya peberet Ustaz Fathul Bari ada keluar komen kenyataan Nurul Izzah di gereja itu seolah-olah mahu menggambarkan wujudnya diskriminasi agama di Malaysia, di mana masyarakat bukan Melayu diberi kebebasan beragama sedangkan masyarakat Melayu dihalang. Ish gila betol.


Sebagai sedara seagama, Cik Yah rasa wajib sangat Izzah plural mengucap dua kalimah syahadah dan berteleku di atas sejadah bertaubat atas apa yang telah beliau ungkapkan. Mungkin lebih sedih ialah izzah perlu bertanya dengan ustaz-ustaz tak kisah lah ustaz PAS ke PKR bertanyakan bagaimana agaknya ikatan perkahwinannya dengan suaminya…ye la takut dia dah “terkeluar” dan secara otomatik dia dah terputus ikatan.

Rasulullah S.A.W telah bersabda:

“Akan muncul di akhir zaman nanti, suatu kaum yang terdiri darim orang-orang muda yang masih cetek dalam agamanya. Mereka banyakl mengucapkan perkataan Khairil Bariyiah tetapi iman mereka masih lemah”. – Bukhari & Muslim


63 comments:

asyraf ringo said...

Mmg patut dia nie direjam dgn batu je..buat malu umat je

abdul karim abdullah said...

Masyaalah knp jadi mcm ini. Like father like daughter. Izzah ni teruk sgt kesian la suami awak nnti. Wa mau nasihatkn taubat la cepat2

PT said...

Inilah manusia yg mendapat kecelakaan kerana kelebihan ckp2 yg tak bertapis....

Wak JawaBernam said...

Halal darah Nurul Izzah kerana menjurus ke arah MURTAD!!!

janda said...

betina jalang betul la....

janda said...

mohon ada yang buat sesuatu pada celaka ni....

hantu warna said...

haram jadah betul budak ni...Islam agama rasmi Malaysia..jgn dicabar....

Umngok Kurap said...

Ni semua fitnah media Umprono, siapa percaya memang bodoh la!

Anonymous said...

Biasa la bapak borek anak rintik!

Anonymous said...

Fitnah pulak dah. Ini cerita betol bri ckp pakai akal

Anonymous said...

Kenapa tk caya. Itu bukan si izzah ke yg berckp. Come on la bro buka mata hati

Anonymous said...

Si khalid gagap pun dlm isu ni tk setuju tindakan nurul izzah. Bygkn kesedarannya ttg hukum agama yg tk boleh bertolak ansur. Salah tetap salah. Jd izzah sendiri mau ingatla

Anonymous said...

Korang jgn dok kacau nurul tu. Aku suka sgt kat dia. Cun beb, kalu dia da terlepas aku sedia mengikatnya.

LembUmno said...

Puak cai Umngok ni memang Lembu cerita bodoh macam ni pun dorang percaya. Dasar NGOK!

Anonymous said...

engko tu yg ngok!

Anonymous said...

ade mate bukak..ade telinge dgr...so tgk video tuh..dgr pe yg die ckp...pas tu bru komen...ade paham!

Harapan Esok said...

mantap artikel ni!!!

eXception said...

Rileks... Jangan kita marah pd cai-cai PR ni, diorang mana faham Bahasa Inggeris... Diorang mana belajar Bahasa Inggeris... DAP dah awal-awal halang anak melayu dari belajar Bahasa Inggeris... Cuba tgk PPSMI, bagaimana mereka beriya-iya menghalangnya... Kini bila melayu dah jd bodoh dan buta Bahasa Inggeris, maka mudahlah kena tipu...

Mr Cenderawasih said...

knp ngan si lembu tu...patut la nama pun lembu....mmg berfikir cam lembu jugak rupenya....agaknya mmmg semua penyokong setia nurul izzah ni sume bodo2 cam lembu ni jugak ker?....dah terang2 video tu...masih lagi buta huruf + pekak + pendek akal...dah salah pun ttp nak bela....knp la ko x dilahirkan sebagai seekor lembu....hahahah

Mr Cenderawasih said...

tabik spring pada cik yah kerana mampu keluarkan artikel spt ni....moga success di masa hadapan... ALLAH HU AKBAR 3x

Anonymous said...

Sape yg sokong Izzah tu ada ati nak jd MURTAD kot!?

Anonymous said...

Mana-mana lah.
Asalkan Bukan Umno (A.B.U.) Tak sokong Izzah pun. Izzah boleh tarik balik. Tapi lebih buruk hina Islam dan cerca Islam dan tak sokong penguatkuasaan undang-undang Islam. Apa itu olang tulis atau delete atau edit atau siarkan atau ucapkan atau putuskan....semua telah direkodkan oleh malaikat utk disoaljawab selepas mati. Percaya pd malaikat satu rukun iman. Apa pun lah.!!!!!!!!!!!!!!!!!
Asalkan Bukan Umno (A.B.U.)

Anonymous said...

SEBAB BUKA MATALAH X DAPAT MENUMPUKAN PERAHATIAN PD CAKAP NURUL,APATAHLAGI CAKAP ORANG PUTIH,BANYAK YG TAK FAHAM DARI YG FAHAM,

Anonymous said...

Ada kaitan tersembunyi kot antara Lembah Pantai dan Subang Jaya. Agenda yang sama?

Anonymous said...

dia org melayu,da berkahwin,& aku rasa2 dia pon ada anak,ok la lets say dia da asuh anak2 dia dengan ilmu agama dgn secukupnya,tapi tiba2 pada suatu hari anak2 dia berkata,`mama,saya nak jadi kristian,boleh x?sebab melayu ada hak nak tukar agama..boleh kan mama?`...agak2 la,apa perasaan anda wahai cik puan kalau suatu hari nanti anak2 anda boleh berkata sedemikian atas nama `kebebasan beragama`?

Anonymous said...

apa guna melaungkan kononnya nak wat negara Islam tapi sedara sendiri dalam pakatan menggalakkan melayu jadi murtad?bodoh ko nih...

Anonymous said...

fitnah pukimak hang..!!

Anonymous said...

Jawapan si cik puan."Boleh nak sebab atuk kau pun menjubur sana sini.Nenek kau pula monopous.Mama pula dah nak mampos.Lagipun ulamak tua nak mapus pas laknat sokong kita.
Kalau anak nak jadi yahudipun boleh.
Mama agama Babi"

Anonymous said...

Betulah dah tu...memang jalang si nurul bangsat ni....dan sapa yg kata ini fitnah memang kebangangan kamu tahap tak boleh nak diselamatkan dan memang sama macam lembu sahaja....bodoh punya manusia yg nak menyokong statement celaka nurul izzah ni....bodoh punya cai pembangkang...

waswas said...

Fitnah apa laginya? Tak paham bahasa omputeh kot!

Anonymous said...

yg sekor ni pun penganut setia Izzah plural & LGBT, samalah dia dgn Izzah dan Aljuburi dlm melaksanakan utk meruntuhkan Islam dan mendaulatkan Kristian sbb tu forum berkenaan diadakan dlm gereja.

zulu said...

Derang dah angkat family juburi tu ANUgerah tuhan... Tuhan mana aku tak tau la... Sbb pak duk layang belalai pn derang kata bukan... Yg si mak plak bila tanya pasal omegaY kata simpan.. Yg lagi bangang si anak sulong ANUgerah tu... Bab tafsiran surah al Quran sesuka je main hentam kromok.... Tu pasal la belajo lagi kat assunta......

Othaman Ahmad said...

Tepat & betul ABU (Allah Beserta UMNO). Dan yang pasti, bukan ABCD (Asal Bukan Cina DAP).

Anonymous said...

memang sah di tak faham bahasa omputih... Terang2 nurul izzah puteri murtad cakap camtu...

Anonymous said...

Busuk betul hati n mulut puak umngok... Penuh dgn maki hamun n sumpahan.. Ini ker islam kamu puak umngok... Mmg dasar bongok

Anonymous said...

Dahtu memandai jer fitnah org tu bercerai.... Aku rasa la kan.. Daripada korg kat sini duk cbuk pasal izzah.. Baiklah korg check diri sndiri dulu.. Jgn nak perasan bagus sgt.. Konon2 mcm nk mbela islam tapi sikap xrupa org islam pun...

Anonymous said...

Tu la engkorang semua bodoh. Cik yah ni iblis ciptaan umno. Korang tak pernah terfikir ka knp c kadir sheikh fazir bt kenyataan dpt wahyu drpd Allah supaya membantu umno menyelamatkan malaysia drpd pr , tak d perbesarkan isu tu? Sendiri mau ingat la brader. Wahyu yg terakhir hanya utk nabi muhammad saw. Jd mcm mana anjing umno ni blh mengaku terima wahyu dr Allah? Jgn2 dia dpt wahyu ni kat genting. Ha ha ha.

Anonymous said...

Gak nyangka juga ya wajah polos, tampang meyakinkan ternyata dangkal banget pemahaman agamanya. Sebatas liat performa dan tutur kata meyakinkan tetapi begitu menilai point of viewnya terlalu terburu-buru dalam menerjemahkan aturan syariat. Setiap orang memang dibebaskan untuk memilih keyakinannya akan tetapi bukan mengabaikan hegemoni mayoritas.Memangnya Malaysia melarang orang untuk memilih keyakinan yang ingin dipeluknya? Tidak kan? Mayoritas negara non muslim tidak mungkin dipimpin oleh seorang muslim dgn menggunakan aturan islam demikian pula yang terjadi di negara mayoritas muslim.

Anonymous said...

Aturan yang tidak proposional dan adil akan menyebabkan ketimpangan sehingga keadilan akan menemukan jalannya sendiri. Sehingga memiliki aturan yang logis dan proposional adalah jalan yang selamat. Karena sebenarnya kebutuhuhan tiap orng itu sama, memiliki kebebasan memeluk keyakinannya sendiri, menjalankan agamanya secara proposional dengan menghormati batas privat dan publik, menghargai perbedaan dengan menetapkan batas yang jelas, memperoleh hak sebagai warga negara akan pendidikan, kesehatan, hak berusaha dengan adil, semisalnya yang intinya hak-hak dasar sedangkan sisanya yang kaitannya dengan ambisi berkuasa hanya menimbulkan kerusakan bagi negara manapun yang tidak logis dalam hal aturan menghargai dan menghormati. Apakah mungkin hegemoni mayoritas dilanggar dalam semua negara dimanapun mereka berada? Baik Jepang, Korea, Amerika, Eropa, Afrika, Asia? Semua lapisan benua? Melanggar hegemoni mayoritas identik dengan "penjajahan dan atau penindasan" seperti yang dilakukan Belanda terhadap Indonesia, Inggris dengan ex-nagara2 persemakmuran Inggris, dll...

Anonymous said...

Camtu la pmbangkang...sikit2 pitnah...klu bnda yg x nyeblah dorang suma pitnah.yg dorang dok pitnah org tu xpe lak. Whatttttever....asalkn bukan DAP n d geng.korang jilat la punggung cina rasis kiasu tu! Bodohhhhhh!

Anonymous said...

Jgn mlayu islam malaysia jd mcm mlayu islam singapore dh.asyik kna tindas ngan cina babi.

Anonymous said...

kesimpulan yang boleh dibuat, korang kata apa pun tak kan masuk kepala hotak pencacai pkr. kerana pada depa keluarga itu semua adalah anugerah tuhan. sebaliknya apa yang buruk pada keluarga itu, semua adalah perbuatan UMNO. hingga apa yang berlaku di malaysia ini yang buruk, semua salah UMNO. kalau yang baik semua pakatan lah yang usahakan.

Randolph Carlos Collar said...

I don't see the problem. Her statement was she proposed that Malays have equal rights like other races to believe in a particular faith.Nothing ambiguity about that.

A.M Mirazi said...

saba...

Anonymous said...

Randolph do your research about Islam...

Anonymous said...

what wrong with other religion why same as human you have no freedom to choose


Anonymous said...

seems like cik yah doesn't study Islam high enough... In Islam, we should find the truth of the story before spreading it.. sure enough you will be judged by Allah for each fitnah you spread..the person who doesn't know enough about Islam should never act brilliant in this state. empty can always tings loud!!

Anonymous said...

Lakum diinukum wa liyaddiin.. "Untukmu agamamu dan untukku agamaku"
Apa salah kah manusia bebas dalam menentukan agamanya? Tolong lebih dicerna dalam pembahasan nya :)

Anonymous said...

Saya dari Singapura. Macam mana mulut si Izzah baruah ni tak laser - kuah tumpah ke mana kalau tak ke nasi? Bapak borek anak rintik.

Anonymous said...

Si Izzah & Anwar sekeluarga sepatutnya berhijrah ke seberang tambak.

Anonymous said...

Umngok kalau pasal spin bg kat dia.. mmg terbaik! Apa pun majulah fitnah utk umngok... x mustahil kalau Izzah cerai sekalipun akibat fitnah umgok2 ni.

Anonymous said...

ayat org cerdik pandai n x BODOH MACAM LEMBU mmg suka mencarut eyh???

SentiasaPanas said...

Begitu terserlah kebodohan akal puak cacai, isu sebegitu jelas pun masih diliwat dengan mudah oleh agen Yahudi..

Anonymous said...

ko orang semua melayu yang bodoh...belajar camne gov. Singapore...senyap kan melayu...lenyap kan islam...mereka bersatu padu...yang pastinya tiada pun perpecahan masyarakat mereka atas agenda itu...yg kite nie...asyik berbalah...tak seiya sekata...dlm banyak perkara....pasal tulah...Tanah Melayu dijajah hampir 440 tahun...oleh bangsa lain....pasal ape...mengikut perangkaan pendidikan Antarabangsa mengenai matemati & sains Tims...Malaysia di kedudukan dibelakang Vietnam , singapore...jgn cakap ler...da jauh tinggal kan Malaysia....pasal tu la .. org .melayu mengularkan kata-kata....sama seperti ....org tak belajo...bengap atau bunyi macam sengal..aje...berfikir dulu sebelum berkata-kata...bersabar sblm mengeluarkan kata....

Anonymous said...

ksian kt lembu2 PR,bute sgat2 mate hati diorang..kalo fitnah,tkkan bapak di si ANUar 2 nk prtahankan die,siap bace LAIKROHAFIDDIN..Kalo fitnah,diorang msti lg brapi2 brpidato bgtau rkyat y UMNO tipu.Da mmg btol la ni wahai LEMBU2 PR..Tp ade jge org PAS bangang y sokong??Cukup la guna kan nme agama dlm politik,memalukan islam je.Nmpak sgat jahil,bodoh N tknak sgt islam,tp demi undi,PAS gune jga nme islam..Mati nnti korang tau la smue,main2 dgan agama..

Anonymous said...

AGAK2 NYA, MELAYU VS MELAYU... SAPA YANG UNTUNG ????

Anonymous said...

TAK LAMA LAGI NAMA MALAYSIA AKAN TUKAR JADI MALAYCIA.. TERUSKAN LAH BERGADUH ORANG MELAYU, LAYUUUUUUUUU....

Anonymous said...

Suruhlah si Nuwar & Izzah & Nek Jijah berhijrah ke Singapore. Anda boleh cari makan di Geylang & tinggal di rumah flat HDB 3 bilik!!!! Dasar Melayu kurap yang tak sear diri!!!

Anonymous said...

sorry ooopsss...... pembetulan TAK SEDAR DIRI. Ataupun tinggallah di Ang Mo Kio atau Yishun!!!!

Anonymous said...

Si Anonymous yang gunakan perkataan umngok tu adalah SI GILA HAPRAK. Jomlah anda berhijrah & cari makan di Woodlands ke, Yew Tee ke........ tentu anda jadi RAJA HAPRAK di sini.......

Anonymous said...

BIAR LEWAT, JANGAN LIWAT................. mujurlah bapaku bukan Anwar Ibrahim.......... aibnya seumur hidup!!! Saya orang Singapura pun bemcikan Anwar Ibrahim!!!!!

Anonymous said...

bencikan bukan bemcikan......... Solly hoh!!!

Anonymous said...

Ini kisah tahun lepas & komen-komen di sini (menurut haribulannya) sudah agak lama. Tapi topik ini masih RELEVAN. Ada jugak Melayu bodoh di Malaysia yang menyokong si Anwar laknatullah, Izzah & yang sewaktu dengannya. Ada yang gunakan kata-kata umngok, lembumno..... inilah dia Melayu haprak yang mesti dicampak ke Selat Tebrau di antara Johor dengan Singapuraku............ Melayu puaka ini tak sedar diri walaupun beruntung tinggal di negara sendiri.

- Anonymous Temasik!

Post a Comment

◄ Newer Post Older Post ►
 

Copyright 2012 Cik Yah Kata Seo Elite by BLog BamZ | Blogger Templates